fredag 20 december 2013

Jullov

Förra helgen hade vi en lugn lördag. Vi valde att kurera oss och få Majken riktigt pigg efter sin förkylning/hosta. På söndagen blev det julklappsshopping för Martins och min del. Hittade nästan allt. Avslutade med att hämta hem våra nya sängar från Mio. Har i ett antal veckor sovit på världens sämsta sängar utan bäddmadrass. Fjädringen har suttit upp i  ryggen och det har varit värk i kroppen. Kan bara säga att jag kände mig som en prinsessa på söndagskvällen när jag kröp ner för att sova:).

Den här veckan har bestått av jobb och förskola. Alla julklappar är klara och granen står på sin plats. Klädd och fin. Majken har varit på Julfest på förskolan. Kom hem med julklapp och massa prat om tomten och dans runt granen. Hon gillar verkligen julen, tomten och granen. Ja, allt som hör julen till:). Fint julpyssel har vår lilla älskling med gjort.


Stor gran i vardagsrummet och Majken har en egen liten bordsgran på sitt rum. Den är hon så lycklig över:).

Nu känns det som vi är redo för att fira jul. Lite städ och lite matinköp men inte värre än så:). Går bara runt och myser här hemma. Lyssnar på julmusik, Michael Buble! Väldigt bra julskiva!! Tips!



Fredagskväll är det nu. Vi går idag på 17 dagars jullov. Helt underbart. Avslutning idag och jag fick så mycket fint av mina elever. Blev verkligen superglad för allt:). Vi har lämnat present till Majkens fröknar. De blev så glada och det uppskattades verkligen! Kul:). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar